^

Saturday, January 19, 2013

cuti semester hari ke 4 , 5 , 6 hari dan seterusnya . .


Haha! LOL ( >_< ) aq dapat mesej dari junior aku , “ Abang Faiz , dah masuk U sekarang , apa macam , dah dapat ‘GIRLFRIEND’ tak ? “ 

Huh ? =,=’ aku rasa kan semenjak aku jadi senior kpada junior2 aku sepanjang hidup aku ni , tiap kali ada junior msj aku bila dorg dah lama xmesej aku , dorg ,esti tnya soalan yang sama “ dah ade makwe ke sekarang ? dah dapat calon dah ke ? dah berpunya ke ? ” bkannye nak tnya aku sihat ke tak , ni lain yang dirisaukannya . ahahhah XD tak pham lah aku bebudak skrg ni , pnting btul psangan bg diorg di usia muda ni kn ~  APTB

Oleh kerana dapat mesej begini , harini aku nak share skit er pasal aku pnya LOVE STORY
Nak kata aku xpernah BERCINTA ? tak juga sebab aku pernah gak berkenalan ngan sorang budak perempuan ni , berkawan , bermesej dan berkenalan lebih rapat… dia ni junior aku sebenarnya waktu aku form 6 dulu , panjang ceritanya … ahha .

Aku sebenarnya xkenal sapa dia , aku juz slalu perasan beg dia pakai warna merah wktu p skolah tu lawa sangat ( walaupun sbnrnya aku xbpe suka wrna merah ) XD , tapi aku xde pun minat orangnya sebab muka dia pun aku xpnah tgk . tbe2 One fine day , aku teman kawan aku date ngn awek dia , awek dia form 3 . kitorang f6 . aku teman lah sesaja , tbe2 aku tunjuk kwan aku ckap ,” Wey beg merah tu lawa kan , smart giler ! “  tbe2 kawan aku mencelah “ budak perempuan tu kawan awek aku lah , ckap je lah ko minat dia , nanti aku ckap kan k ” . Huh ? aku terkejut LOL bila masa aku cakap aku minat bdak tu , aku cakap beg dia lawa je , tapi nasi sudah menjadi bubur ~

Kawan aku dah pun cer kat bdak tu aku minat dia , dan tbe2 secara tanpa disengajakan aku dan dia bermesej sudah .  Hari Pertama , aku okay je msej2 kenal , Hari Kedua aku dah rasa selesa , Hari Ketiga & Keempat , aku sanggup telefon dia balik bila time aku dah tertido time dia mesej aku . kan kan kan ? tibe2 , adakah aku sudah JATUH HATI ? ntah . aku xpnah tgk muka dia , then last2 aku terpikir nak bkak gmbr dia at FB , ahh . sudah tgk , Ok lah , xlah secantik Miss World tp still too beautiful for a guy like me ^_^ . and then aku pun meet lah dia buat kali pertamanya . kat kantin sekolah . Aku suh dia bwak hp sbab aku nak amk gmbar dia , but WHY ? xpe nanti aku cer jap g , ahahah XD dia takut nak bwak hp sbab dia prefect , aku dgan kuar pujukan TAHAP IBLIS , pun brjaya memujuk dia membawa hp , ahhaha jahat2 tak aku , hebat jugak ability aku memujuk orang kan ? haha! Dan time aku jumpa tu , itu lah kali pertama aku jumpa , bercakap ngan dia walaupun aku sebenarnya segan tahap cipan LOL . tapi jangan pkir bukan2 lak , time aku jumpa tu dia bertemankan kawan dia , duduk pun kerusi lain2, so perjumpaan kami bebas KEMUNGKARAN okay . malam tu aku shows gambar2 tu kat mak aku & family aku . bkan ap sbab aku nak semua orang dalam family aku tahu & lpas nix de lah gosip2 liar kan, ahha , cemgitulah story nya , then my Parents pun cakap okay , so I’m happy for me , my family , her & everyone around us .. tetapi bak kata orang tuan hujan di siang hari kan . belum sempat 2 mggu hubungan ini terputus .. sbab apa ?

1.      Sebab kat skolah , time lalu sebelah dia , aku wat biasa je , so balik skolah tu, dia mesej aku asking me why time jumpa dia je mesti aku buat2 macam tak kenal je dia ni , kiranya aku ni seperti membuatkan si dia umpama kekasih gelapku sahaja lah , ni ~  
2.      Sebab aku pnah msj dia cer sekolah yang dia stdy tu & tmpat aku f6 tu tak bagus , aku suh dia usaha tukar skolah lpas PMR , then dia back-up lah sekolah dia tu , so aku biarkan je , sbb aku bkan nak kutuk sekolah tu Cuma aku nak nasihat dia btter transfer aftr PMR .
3.      Sebab dia xpercaya yang aku cakap aku sukakan dia , dia orang pertama yang aku kenal , aku suka dan orang pertama yang aku berterus-terang padanya . dan aku xprnah couple ngan sape2 , dan dia still xpcye .
4.      Sebab dia xsuka kawan perempuan aku , sebab dorang pernah bergaduh skit2 time spot -check skolah , aku pun xthu pape cer , tibe2 huru hara bila dorg masuk kelas pagi tu . aku xsuka orang bagi pandangan buruk kat kwan2 aku sbb dorg xknal lagi dorang tu camne , okay je baik ~


So itu lah kesah nya ~ dan camtuh lah semuanya berakhir . aku bkan apa , aku xnak lah satu sekolah tahu pasal relationship aku sbb aku ni suka LOW-PROFILE dan aku xsuka member2 aku pressure aku wey . dan bab sekolah tu sbab time aku time PMR dulu aku ada peluang nak transfer tapi aku xnak mohon sbab aku risau pasal susah nak sesuaikan tmpat baru , tapi akhirnya SPM aku drop . bkan aku je tapi kbanyakkn kekawan sebatch aku yang ad dpat PMR straight A’s tapi ble xnak pindah SPM pling tinggi pun dpat 5A je antara dorang . bkan lah xckup bagus cuma , korang tahulah persaingan antara perempuan lbih sengit sbab budak perempuan hakikatnya lebih pandai kan dari lelaki ( lagi ramai ) dan aku penat untuk menerangkan segala2nya tentang hidup aku pada dia sehingga dia benar2 percaya . Dan akhirnya hubungan aku hanya bertahan 1 mggu 3 hari sahaja . Sejujurnya walaupun aku xprnah declare ap2 ngan dia , kiranya seumur hidup aku smpai sekarang xpnah lagi aku couple ( Haram wey ! ) Walaupun xmenjadi , aku still hargai semua ni  , kerana dia lah ***** pertama aku dan yang terakhir smpai sekarang ni ~  blum jumpa yang baru

Honestly , aku amik masa dua tahun untuk lupakan dia , dan akhirnya lepas masuk U , bru aku dapat lupakan dia sepenuhnya , Rupanya itulah penangan ***** pertama bak kata orang tua2 dulu ~ BTW kami masih bermesej di FB sebagai kawan . In Sha Allah . =)

dan kenangan hanya tinggal kenangan ^_^ .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...